Мета навчальної дисципліни «Логіка»:
формування логічної культури мислення на підставі репрезентації узагальненого теоретичного та методичного потенціалу традиційної логіки як науки.
Завдання:
• репрезентувати сучасні уявлення про предмет, мету і завдання традиційної
логіки як науки і навчальної дисципліни;
• познайомити з формами мислення (поняття, судження, умовивід) та навчити
логічним операціям з розсудковими формами;
• пояснити специфіку основних формально-логічних законів, виявити їх
логіко-гносеологічну та методологічну функції у процесі структурування
формально-логічних елементів дискурсу;
• окреслити логічний аспект аргументації, описати її форми і способи.
У результаті вивчення цього курсу студент повинен:
Знати:
• характер взаємозв’язку мови і логіки у контексті співвіднесення мислення і
мови;
• основні закони традиційної логіки та їх роль у процесі побудови міркувань та
методологічну функцію у процесі здобуття вивідного знання;
• основні форми розсудкового мислення та їх роль у системі логічних знань;
• логічні операції з простими і складними розсудковими формами, а також методи
і прийоми логічного аналізу цих форм;
• логічні дії, що складають логічну основу теорії аргументації, та засоби їх
репрезентації.
Вміти:
• виявляти структуру форм мислення у контексті мови та формалізувати її
засобами традиційної логіки;
• міркувати згідно із законами традиційної логіки;
• виокремлювати базові поняття в тексті, з’ясовувати їх структуру, встановлювати
логічні відношення між ними за змістом і обсягом;
• здійснювати поділ обсягу поняття за відповідними правилами, класифікувати
поняття, визначати поняття за відповідними правилами;
• знаходити помилки в поділах, класифікаціях, визначеннях, критикувати їх на
підставі знання правил і не припускатися їх у своїх міркуваннях;
• робити раціонально обґрунтовані висновки з наявної інформації за правилами і
законами традиційної логіки;
• будувати логічно коректну
аргументацію, переконливо критикувати аргументацію опонентів, уникати логічних
помилок в аргументації і критиці;
• розпізнавати логічні прийоми маніпулювання свідомістю і протистояти їм.